Tréma u hudebníků a její prevence ve vzdělávacím systému
- Autoři:
- Vydal:
- Karolinum
Tréma je vážným problémem mnoha studentů hudby a profesionálních hudebníků, který může způsobit... Více
Anotace
Tréma je vážným problémem mnoha studentů hudby a profesionálních hudebníků, který může způsobit závažné poškození výkonu a vyvolat utrpení a stres. Faktory, které se vzájemně ovlivňují a určují intenzitu působení trémy na výkon, jsou: sebehodnocení, vnímaná sebeúčinnost, úroveň připravenosti repertoáru a výkonné zkušenosti. Monografie objasňuje problematiku trémy ve variabilitě jejích projevů; popisuje její psychologické, sociální a vzdělávací určující činitele a poskytuje analýzu metod prevence trémy ve vzdělávacím systému. Cílem výzkumné části bylo prozkoumat, zda sebeúčinnost a sebehodnocení mohou být prediktory trémy u studentů hudby, kteří pocházejí ze tří odlišných vzdělávacích systémů, a stanovit eventuální rozdíly mezi nimi; dále pak získat hlubší informace o příčinách této souvztažnosti a zjistit, jestli případné rozdíly můžeme přičíst různorodým vzdělávacím zkušenostem studentů. Zároveň je provedena analýza implikací této studie pro učitele a studenty v oblasti instrumentálního vzdělávání.
Podrobnosti
| Autoři: | Ena Stevanović |
|---|---|
| Vydavatel: | Karolinum |
| Vydáno: | 2018 |
| Počet stran: | 200 |
| Formáty: | |
| Velikost: | PDF (2 MiB) |
| ISBN: | 978-80-246-4031-0 |
| Jazyk: | Čeština |