Sebepojetí a sebehodnocení rozumově nadaných dětí
- Autoři:
- Vydal:
- Masarykova univerzita
Tato práce vznikala v kontextu rozvíjející se péče o nadané děti v České republice a zvyšujícího... Více
Anotace
Tato práce vznikala v kontextu rozvíjející se péče o nadané děti v České republice a zvyšujícího se zájmu odborné i laické veřejnosti o tuto problematiku i vzhledem k neoddiskutovatelnému významu sebehodnocení nejen pro kvalitu podávaného výkonu člověka, ale také pro jeho značný vliv na celkovou úroveň psychosociálního přizpůsobení i kvalitu života. Hlavním cílem našeho zkoumání bylo identifikovat rozdíly v profilech sebehodnocení vztažených k jednotlivým komponentám sebepojetí a celkovém sebehodnocení mezi skupinami rozumově nadaných dětí a dětí s průměrným nadáním. Vycházeli jsme z komponentových koncepcí nadání a osobnostně vývojového přístupu ke studiu nadání. Do výzkumu jsme zařadili působení dalších mimointelektových charakteristik: tvořivost, osobnostní rysy dítěte a matky, vybrané anamnestické rodinné údaje, citový vztah s rodiči a sourozencem, handicap. Výzkum zahrnoval také vnímání dostačivosti vztažené k jednotlivým oblastem sebepojetí (kromě celkového sebehodnocení) z pohledu pedagogů dětí.
Podrobnosti
| Autoři: | Věra Konečná |
|---|---|
| Vydavatel: | Masarykova univerzita |
| Vydáno: | 2014 |
| Počet stran: | 215 |
| Formáty: | |
| Velikost: | PDF (964 kiB) |
| ISBN: | 978-80-210-5325-0 |
| Jazyk: | Čeština |