Předpoklady žáka pro řešení úloh z matematiky
- Autoři:
- Vydal:
- Karolinum
Publikace přináší ucelený popis rozsáhlého výzkumu uskutečněného na Univerzitě Jana Evangelisty... Více
Anotace
Publikace přináší ucelený popis rozsáhlého výzkumu uskutečněného na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem v letech 2019–2022 multioborovým týmem složeným z didaktiků matematiky, statistiků a psychologa. Monografie obsahuje celkem sedm kapitol, které po úvodu a vymezení teoretických východisek přináší přehled osmi ukazatelů popisujících předpoklady žáka k řešení úloh v matematice: matematická citlivost, matematická tvořivost, čtenářská gramotnost, počtářská dovednost, pracovní paměť, tendence k užití algoritmu, sebeposouzení a motivace k učení se matematice. Tyto ukazatele tvoří strukturu a v rámci monografie je popsán jak důvod jejich zařazení do vytvořené struktury, tak i jejich operacionalizace pro potřeby diagnostiky. Hlavním výstupem projektu je totiž certifikovaná diagnostická sada (je součástí monografie), která učiteli umožní stanovit možná rizika, jež žákovi mohou bránit v úspěšném řešení matematických úloh. Důsledky pro učitelskou praxi, zejména náměty pro práci se žáky za účelem snížení rizik, popisuje závěrečná kapitola monografie.
Podrobnosti
| Autoři: | Petr Eisenmann |
|---|---|
| Vydavatel: | Karolinum |
| Vydáno: | 2024 |
| Počet stran: | 344 |
| Formáty: | |
| Velikost: | PDF (1 MiB) |
| ISBN: | 978-80-246-5582-6 |
| Jazyk: | Čeština |