Mezigenerační učení
- Autoři:
- Vydal:
- Masarykova univerzita
Mezigeneračnost je jedním z nejpřirozenějších aspektů učení, jež nás provází po celý život. Jsme... Více
Anotace
Mezigeneračnost je jedním z nejpřirozenějších aspektů učení, jež nás provází po celý život. Jsme zvyklí, že mezi učícím se a tím, kdo učí, je často výraznější věkový rozdíl. Obecně se předpokládá, že právě tento rozdíl zajistí dostatek informací, podnětů a zkušeností, jež mohou učícího se obohatit. V této knize se snažíme tuto „samozřejmost“ mezigeneračního učení zproblematizovat. Ukazujeme, že učební situace, v nichž se setkávají lidé z odlišných generací, jsou specifické v řadě ohledů: z hlediska obsahů učení, aktivity jednotlivých aktérů při poskytování a přijímání učebních podnětů, různorodostí učebních situací a příležitostí k nim. Aktéři mezigeneračního učení musí čelit různým výzvám, ale zároveň si mohou odnášet specifické benefity. Tuto specifičnost rozkrýváme v rovině teoretické, ale zejména empiricky výzkumem mezigeneračního učení v různých sociálních prostředích: ve škole, na pracovišti a v komunitách.
Podrobnosti
| Autoři: | Petr Novotný, Milada Rabušicová, Karla Brücknerová, Lenka Kamanová |
|---|---|
| Vydavatel: | Masarykova univerzita |
| Vydáno: | 2017 |
| Počet stran: | 296 |
| Formáty: | |
| Velikost: | PDF (1 MiB) |
| ISBN: | 978-80-210-8460-5 |
| Jazyk: | Čeština |