Lingvodidaktické problémy výuky odborného vyjadřování v němčině
- Autoři:
- Vydal:
- Karolinum
Monografie analyzuje a popisuje problematiku nácviku vědecké prezentace, konkrétně ústního a... Více
Anotace
Monografie analyzuje a popisuje problematiku nácviku vědecké prezentace, konkrétně ústního a písemného referátu, a to v rámci společného základu neoborových studentů při hodinách němčiny na české vysoké škole. Hlavním cílem jazykové výuky by měla být v současné době pro absolventa vysoké školy schopnost připravit ústní referát a přednést jej na semináři či konferenci, obhájit v něm, případně v následné diskusi, vlastní názor a sestylizovat na jeho základě příspěvek do sborníku. Jen za této podmínky je možné prezentovat v zahraničí výsledky výzkumu českých odborných pracovišť tak, aby "nezapadly", nýbrž byly na mezinárodní úrovni dále rozvíjeny, případně finančně podpořeny. Kultivovaný, přesný a jednoznačný jazykový projev je žádoucí i pro prezentaci nejrůznějších projektů, které se předkládají k posouzení v písemné podobě a u nichž je nepostradatelná ústní obhajoba. Tyto požadavky kladou vysoké nároky na práci učitele i studentů. Obě strany si musí být vědomy toho, že není zcela samozřejmé, že student, který poměrně dobře ovládá německou gramatiku a základní a odbornou slovní zásobu, také vhodně stylizuje a je schopen vystoupit před posluchače.
Podrobnosti
| Autoři: | Helena Hasilová |
|---|---|
| Vydavatel: | Karolinum |
| Vydáno: | 2013 |
| Počet stran: | 232 |
| Formáty: | |
| Velikost: | PDF (309 kiB) |
| ISBN: | 978-80-246-1910-1 |
| Jazyk: | Čeština |