..ve francouzštině se vyskytuje slovo réclamer, které je překládáno jako hlásit se, dožadovat se, stěžovat si, žádat, vyžadovat, reklamovat a podobně. V některých spojeních, jako réclamer bruyamment - tj. hartusit, francouzština odkazuje k povaze reklamy, jako nepochybně v mnoha případech hodně hlasitého vychvalování čehosi. Ottův slovník naučný z roku 1888 skutečně označuje slovo reklama (fr. réclame) jako přejaté do češtiny z francouzštiny ve významu "veřejného vychvalování", jak definuje jádro pojmu reklama, což je pravděpodobně první definice reklamy v české historii... Mozaiku "hlasitého vychvalování čehosi" jsme sestavili z archivních nahrávek (čemuž leckdy odpovídá i kvalita snímků), které vznikly ve studiích Supraphonu pro různé objednavatele v letech padesátých, šedesátých a zde, již ve čtvrtém pokračování úspěšného titulu, i sedmdesátých. Opět zde můžete slyšet scénky a skeče nahrávané pro Sazku, Knihu n.p., Sběrné suroviny, Jawu, Čs. státní loterii či Požární ochranu, pro umělce samotné či tzv PF podniku Rekrea. Na titulu určeném pouze pro digitální obchody účinkují jak neznámí mluvčí tak umělci jako R.A. Dvorský, František Filipovský, Jan Werich, Miloš Kirschner a mnoho dalších - opět Vám ve všech těchto scénkách nabízíme dokumenty své doby.
Přehled kapitol
1
Reklamní R. A. D. Směs melodií
00:03:05
2
Reklamní deska firmy Rolný
00:02:45
3
PVV reklama na motocykly JAWA I+II
00:06:20
4
Reklama Jawa
00:01:05
5
Černá káva + dvě reklamy
00:03:57
6
Moje žena Penelopa
00:05:32
7
Vánoční nákup v Jednotě (Propagační a knižní podnik st. obchodu)
00:03:09
8
Čeští spisovatelé vesnickým čtenářům
00:05:05
9
Podzimní nákup
00:05:53
10
Pomáháme družstevníkům
00:07:08
11
Bylo nás pět - n.p. Kniha, propagace vánočního prodeje knih
00:03:49
12
Monolog v pouťovém slohu
00:01:58
13
Werich a Horníček mluví o výherních knižních poukázkách
00:03:30
14
Technický pokrok u Spejblů - pro Svaz požární ochrany